Turvallinen työyhteisö- koulutus 8 tuntia
Tutustu tähän koulutukseen veloituksetta 10.12.2024 kello 12.00-13.15.
Tervetuloa maksuttomaan Turvallinen työyhteisö -etäkoulutukseen. Tässä reilun tunnin mittaisessa koulutuksessa saat tiiviin yleiskatsauksen erittäin kattavan 8 tunnin koulutuksemme aiheista:
- Vuorovaikutustaitojen merkitys onnistuneessa kohtaamisessa
- Työpaikan riskiarvio
- Varautuminen, ennakointi ja ennaltaehkäisy
- Haastavat asiakastilanteet
- Lainsäädäntö
- Omasta jaksamisesta huolehtiminen
Ilmoittaudu mukaan koulutukseen ja ota ensi askel kohti turvallisempaa työyhteisöä!
Henry Raita ja Ari Kärkkäinen
Haastavien asiakaskohtaamisten hallinta ja työyhteisön turvallisuus ovat tärkeä osa nykypäivän työelämää ja työhyvinvointia
Turvallinen työyhteisö -koulutus (8 tuntia) tarjoaa käytännönläheisiä työkaluja, joiden avulla opit kohtaamaan haastavat asiakkaat turvallisesti ja ammattitaitoisesti. Koulutus keskittyy tehokkaisiin vuorovaikutustaitoihin ja turvallisuuteen, kuten riskien arviointiin, ennaltaehkäisyyn ja itsesi sekä työyhteisösi suojaamiseen.
Koulutus sisältää lisäksi yhden työnohjauksellisen tapaamisen koulutuksen jälkeen sovittuna ajankohtana.
Koulutus toteutetaan yhteistyössä turvallisuuskouluttaja ja sairaanhoitaja Henry Raidan kanssa (HMR-Koulutus).
Henry Raita, puh 050 9172 185 / henry.raita@hmrkoulutus.com
Ari Kärkkäinen, puh 044 2396 821 / ari.karkkainen@entratum.fi
Koko päivän koulutuksen tavoitteet
Kenelle?
Koulutus sopii kaikille organisaatioille, jotka haluavat kehittää taitojaan haastavien asiakastilanteiden hallinnassa ja työpaikan turvallisuudessa.
Se sopii erinomaisesti niin julkisille kuin yksityisille organisaatioille.
Koulutuksen sisältö
JOHDANTOA PÄIVÄÄN
- Herättelyä päivään pohdintatehtävien avulla
HAASTAVAN KÄYTTÄYTYMISEN TAUSTAA - MITEN TILANTEET YLEENSÄ SYNTYVÄT
- Miten haasteellisuus koetaan, mitkä seikat vaikuttavat kokemukseen?
- Miksi asiakas käyttäytyy ei-toivotulla tavalla?
- Mitä kaytöksen taustalla voi olla?
- Miten haasteellinen tilanne yleensä syntyy?
- Miksi omat ja asikkaan tunteet ovet tärkeä tunnistaa?
RISKIARVIO
- Asiakkaan väkivaltariskin arviointi ja tähän liittyvät toimenpiteet ja ohjeistukset
- Muiden riskien ja vaarojen arviointi
TILANTEISIIN VARAUTUMINEN, ENNAKOINTI JA ENNALTAEHKÄISY
- Ennaltaehkäisy eri näkökulmista: työyhteisö, ympäristö, asiakas, johtaminen
- Mitä ennaltaehkäisy on ja miten se eroaa ennakoinnista
- Näkökulmia ennakointiin ja sen harjoitteluun
VUOROVAIKUTUS JA SEN MERKITYS ONNISTUNEESSA KOHTAAMISESSA
- Tehokkaat viestintäkeinot haastavissa tilanteissa
- Kuuntelun ja kuulluksi tulemisen merkitys - Kuuntelemalla pärjää
- De-eskalointimenetelmät
- Konfliktin estäminen ja hallinta
LAINSÄÄDÄNTÖ
- Toimintaa ohjaavat lait
- Hätävarjelu
- Hätävarjelun liioittelu
STRESSI JA JÄLKIHOITO
- Miten huolehditaan omasta jaksamisesta?
- Jälkihoitomenetelmiä
- Myötätuntouupumus
- Työyhteisön psykologinen turvallisuus
SIMULAATIOT
- Miten selvitä, jos joku käy kiinni?
- Käytännön harjoittelua mm. irroittautumisessa
YHTEENVETO
- Käydään yhdessä päivän anti läpi ja sovitaan työnohjauksellisesta tapaamisesta
Miksi valita tämä koulutus?
Turvallinen työyhteisö- koulutuksessa opitaan:
- Tunnistamaan ja ymmärtämään haastavan käyttäytymisen taustat
- Arvioimaan ja ennaltaehkäisemään työpaikan riskejä
- Käyttämään tehokkaita menetelmiä haastavissa tilanteissa
- Hallitsemaan konflikteja ja rauhoittamaan tilanteita myös yksin työskennellessä
- Soveltamaan turvallisuustoimenpiteitä käytännössä
- Ymmärtämään keskeiset lainsäädännölliset näkökohdat
- Hallitsemaan stressiä ja selviytymään väkivaltatilanteista
Tämä koulutus tarjoaa kattavat tiedot ja taidot haastavien asiakastilanteiden ammattitaitoiseen ja turvalliseen hallintaan. Koulutus yhdistää teoriaa ja käytäntöä, mikä takaa syvällisen ymmärryksen aiheesta ja sen soveltamisen työelämässä. Teoreettinen osuus luo vankan perustan turvallisen työyhteisön rakentamiselle, kun taas käytännön harjoitukset keskittyvät todellisiin tilanteisiin ja ongelmanratkaisutaitoihin. Koulutuksen avulla osallistujat voivat toimia itsevarmasti ja turvallisesti, mikä tukee positiivista asiakaspalvelua ja työyhteisön hyvinvointia.
Emme jätä teitä yksin koulutuksen jälkeen
Haluamme olla mukananne myös koulutuksen jälkeen!
Koulutuksen jälkeen tarjoamme 90 minuutin työnohjauksellisen tapaamisen, jossa syvennetään opittuja taitoja ja arvioidaan niiden käytännön soveltamista työympäristössä. Tapaaminen on tilaisuus jakaa kokemuksia, keskustella kehityksestä ja saada tukea opittujen menetelmien käyttöönotossa.
Tapaamisen aikana käymme läpi, miten koulutuksen opit ovat vaikuttaneet työhön ja asiakaskohtaamisiin. Keskustelemme esiin tulleista haasteista ja niiden ratkaisukeinoista. Lisäksi voimme kuulla ja jakaa onnistumistarinoita ja hyviä käytäntöjä.
Työnohjauksellinen tapaaminen tarjoaa käytännön tukea, joka varmistaa, että koulutuksen opit juurtuvat arkeen, parantaen sekä työhyvinvointia että asiakaspalvelun laatua. Tämä on erinomainen tilaisuus saada räätälöityä ohjausta ja palautetta, joka tukee jatkuvaa oppimista ja kehittymistä.
Kouluttajat
Henry Raita
Henry on työskennellyt sote-alalla monipuolisesti vuodesta 1997, mukaan lukien kehitysvammaisten, vankila- ja lastensuojelutyön sekä akuuttihoitotyön parissa.
Viime vuosina hän on toiminut esihenkilönä ja toimii nykyisin Harjun terveyden Lahden sotekeskuksen kiirevastaanoton vastaavana hoitajana sekä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen rokotuskoordinaattorina.
Henry kouluttautui turvallisuuskouluttajaksi vuonna 2016 ja on pitänyt turvallisuuskoulutuksia vanhus- ja kehitysvammayksiköissä, avosairaanhoidossa, akuuttihoitotyössä ja mielenterveysyksiköissä. Viimeisimpänä hän on kouluttanut koko Harjun terveys Oy henkilöstöä.
050 9172 185 / henry.raita@hmrkoulutus.com
Ari Kärkkäinen
Ari on työskennellyt hoitoalalla sairaanhoitajana vuodesta 2001 psykiatrian osastoilla, terveysaseman vuodeosastolla ja avovastaanotossa, päihdepoliklinikalla, yhteispäivystyksessä, asumispalveluissa ja ensihoidossa.
Ari on kohdannut urallaan monimutkaisia ja haasteellisia asiakastilanteita, ja hän arvostaa vuorovaikutustaitoja ja niiden kehittämistä. Koulutuksen ja kokemuksen kautta hän on oppinut, kuinka laadukas vuorovaikutus voi ratkaista haasteellisia tilanteita ja kuinka asiakkaan kokemukset ja tunteet tulee huomioida.
Ari painottaa koulutuksissaan asiakasymmärrystä, vuorovaikutusta, tunteiden huomioimista, ennaltaehkäisyä, suunnitelmallisuutta ja työssä jaksamista. Hän uskoo, että pieniltäkin vaikuttavilla keinoilla voidaan selvitä vaikeista tilanteista. Ari on kouluttanut haastavia asiakastilanteita yksityisille terveydenhuollon ja sosiaalialan yksiköille.
Ari on lisäksi yksilö- ja työyhteisöcoach ja ensiapukouluttaja ETK.
044 2396 821 / ari.karkkainen@entratum.fi
Koulutuksen hinta
1900 euroa (+ alv) / ryhmä
Hinta sisältää koulutuksen tilaajan osoittamassa paikassa (soviteltuna myös etätoteutuksena), koulutusmateriaalit sekä 90 min työnohjauksellisen tapaamiseen koulutuksen jälkeen sovittuna ajankohtana. Hintaan lisätään matkakulut Päijät-Hämeen ulkopuolelle.
Kiinnostuitko tästä koulutuksesta?
Ota yhteyttä joko Henryyn tai Ariin ja sovitaan alkutapaaminen, jossa käydään läpi tarkemmin koulutuksen sisältöä ja koulutuksen toteutusta. Kuulemme mielellämme myös sinun toiveet ja ajatukset koulutukseen liittyen. Tämä yhteydenotto ei velvoita sinua mihinkään.
Henry Raita, puhelin 050 9172 185 sähköposti henry.raita@hmrkoulutus.com
Ari Kärkkäinen, puhelin 044 2396 821 sähköposti ari.karkkainen@entratum.fi
Voit lähettää yhteydenottopyynnön myös tällä lomakkeella